onsdag 6. mai 2009

OSLO!

Jeg overnattet hos Silje fra mandag til tirsdag. På tirsdag stod vi opp kl.6 for å dra til Oslo med klassen. Men vi klarte allikevel ikke komme oss avgårde før halv 8, og toget skulle gå 08.53 - stress! Vi løp rett og slett intervaller ned til byen på 20 min. Det er ny rekord!
Da vi ankom Oslo var ikke butikkene åpne enda, så jeg og Siri satt oss på en helt fantastisk hjemmekoselig café, og resten av jentene slo seg til ro der etterhvert de også. Der satt vi en tidlig morgenstund i Oslo og drakk kaffe og så på alle de underlige sjelene som vandret forbi. Da var det ingen tvil i at "morgenstund har gull i munn".
Deretter bar det gjennom Oslo's gater på shopping, og jeg fikk kjøpt meg skinnjakke(Carling's 50% rabatt), olabukse- tights (GinaTricot) og et merkebelte på en bruktbutikk(60 kr) til under tusenlappen. Stor fornøyd!
Hele poenget med turen var jo faktisk Minitinget, som var lærererikt og spennende. Der var vi politikere, fordelt i hver våre partier og komiteer. Endel folk dreit seg ut på TV-debatt (inkludert meg, selvfølgelig)osv, ganske gøy. Vi var der faktisk 3-4 timer tror jeg, men var nokså spennende, så tiden gikk fort.

Etter dette, toget vi som en hel klasse etter en faktisk stedsforvirret Andrew, og inn på MamaRosso (eller noe lignende). Nydelig italiensk mat! Min tallerken kunne mettet sikkert halve jungelen, jadda.
Vi avsluttet hele turen med teaterforestillingen "Jungelboken" på Det Norske Teater.
Hovedrollen var rett og slett; deilig! Tror han heter Adil (han fra "SoYouThinkYouCanDance")Ok, enig i at jeg hørtes litt ut som en veslevoksen tolvåring som ikke aner hva deilig egentlig betyr. Men forestillingen var blant de moderne og var et frisk pust i min samling av kulturelle begivenheter.
Alt i alt var dette en kjempefin dag sammen med klassen. Kjempe hyggelig!

1 kommentar:

Ida sa...

Tror han heter Adil? Er du helt sinnsforvirret du da, Mari? Han heter Adil!

Mere bilder på bloggen?

Meg

Meg

Om meg

Navnet mitt er Mari. Mitt liv gir jeg til venner, familie, musikk og trening. Vennene mine er mine diamanter, musikken er mitt gull og familien er min smed. Sporten, den er bare et behov.